مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد :
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت:آگاه سازی و تقویت سواد رسانه ای دانش آموزان و اولیاء آنها در استان مهمترین مولفه در کاهش آسیب های اجتماعی است.
کد خبر: ۱۰۵۵۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸ 11 July 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسنعلی عزت‌خواه در نشست با برخی فعالان مجازی این استان هدف از آموزش و ارتقاء سواد رسانه‌ای در بین دانش آموزان و والدین را واکسینه کردن و توانمندسازی آنان برای حفظ سلامت جسمانی ،روحیه و روانی در برابر آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت:می توان با افزایش سواد رسانه ای دانش آموزان و بویژه والدین برای کاهش پیامدهای منفی این رسانه ها و در عین حال افزایش بهره وری مثبت و کاربرد آنها در امر آموزش گام برداشت.

وی استفاده زیاد از فضای مجازی را موجب پرخاشگری، بی حوصلگی، فقر عاطفی، ایجاد مشکل با والدین، اطرافیان ،افت تحصیلی ،کمبود تحرک و به دنبال آن اضافه وزن و تنبلی در بین دانش آموزان دانست و افزود: استفاده جمعی والدین و دانش آموزان از رسانه های اجتماعی،نظارت والدین بر محتوای مورد استفاده و قابل دسترس دانش آموزان، افزایش قدرت تفکر و دیدگاه انتقادی والدین ودانش آموزان، و کسب مهارت های فنی می توانند روش هایی مناسب برای کسب دانش رسانه ای باشند.

عزت خواه با تاکید بر نصب نکردن نرم افزارهایی از قبیل فیلتر شکن روی گوشی توسط والدین گفت: بی توجهی والدین و ساعت ها حضور آن ها در فضای مجازی، فرزندان را بیشتر به این سمت و سو سوق می دهد.

وی گفت: منزل ،مدرسه و مسجد نقش مهمی در تربیت دانش آموزان داشته که اکنون فضای مجازی تربیت را تحت تاثیر قرار داده که آشنایی معلمین ودانش آموزان در عرصه تعلیم وتربیت با مخاطرات فضای مجازی و استفاده بهیه از آن یک ضرورت انکار ناپذیر است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان با بیان اینکه فضای مجازی نیاز امروز و مدیریت جدیدر این عرصه بسیار ضروری است گفت: تکنولوژی بخش جدایی ناپذیر از سیستم آموزشی است که اولیاء دانش آموزان ،معلمان ،افراد صالح وخبره و هرکسی که مهارتی دارد با توجه به جمله رهبری که فرمودند: اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم،رئیس فضای مجازی کشور میشدم باید احساس مسئولیت بیشتری کنند.

   

عزت خواه، گلوگاه و خاستگاه اصلی ارتقا سواد رسانه ای را آموزش و پرورش در کنار سایر دستگاهها برشمرد و گفت:تمامی دست اندرکاران و عوامل اجرایی مجموعه نظام تعلیم و تربیت باید با یک بازنگری در این زمینه برای تحقق این‌مهم بیش از پیش تلاش کنند.

در ادامه این نشست آقای محمدی یکی از فعالان عرصه فضای مجازی استان نیز برگزاری کارگاه های آموزشی سواد رسانه ای برای آگاه سازی خانواده ها از پیام‌های منفی فضای مجازی در صورت مدیریت نکردن حضور خود و فرزندانشان در این فضا را مهم و ضروری برشمرد و گفت: آموزش و پرورش به علت گستردگی جامعه هدفش در زمینه تولید محتوا و افزایش آگاهی استفاده دانش آموزان از فضای مجازی نقش مهم و تاثیر گذاری داشته که باید با اهتمام و رویکردی جدید به این موضوع ورود کند.

وی با بیان اینکه در اکثر کشورهای دنیا استفاده از فضای مجازی برای سنین مختلف دارای قواعد خاصی است گفت: فضای افسار گسیخته مجازی امروز یک دغدغه مهم برای خانواده ها تبدیل شده است که نیازمند مدیریت و برنامه محوری است و آموزش وپرورش در این زمینه می تواند به خوبی نقش آفرینی کند.

محمدی گفت: با همکاری ونشست تعاملی با دستگاههای متولی و دلسوزان انقلاب تلاش می کنیم برنامه منسجم و هماهنگی برای مدیریت فضای مجازی داشته باشیم تا کمترین انحراف دراین زمینه متوجه نوجوانان و جوانان شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار